ایستگاه بیرجند قلب پروژه
به گزارش خبرنگار کاج نیوز، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۵ مسیر ریلی مشهد–بیرجند–یونسی، که ایستگاه مرکزی بیرجند را در خود جای داده، به حدود ۲۰ درصد رسیده و عملیات خاکبرداری، خاکریزی و بتنریزی با استفاده از ماشینآلات سنگین در جریان است. این بخش از پروژه ریلی که از ورودی شهر بیرجند آغاز و تا روستای دستگرد […]
به گزارش خبرنگار کاج نیوز، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۵ مسیر ریلی مشهد–بیرجند–یونسی، که ایستگاه مرکزی بیرجند را در خود جای داده، به حدود ۲۰ درصد رسیده و عملیات خاکبرداری، خاکریزی و بتنریزی با استفاده از ماشینآلات سنگین در جریان است.
این بخش از پروژه ریلی که از ورودی شهر بیرجند آغاز و تا روستای دستگرد ادامه مییابد، یکی از مهمترین قطعات خط مشهد–بیرجند–یونسی به شمار میرود. در طول مسیر، ایستگاه تشکیلاتی بیرجند با طول تقریبی ۳ کیلومتر ایجاد شده که برای مسافر و بار طراحی شده و چهار زیرگذر نیز در برنامه ساخت قرار دارد.
حمید بابایی، مشاور پروژه، با اشاره به روند اجرایی اظهار کرد: «تا کنون حدود ۶۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۵۰۰ مترمکعب بتنریزی انجام شده و بیش از ۲۰ دستگاه ماشینآلات سنگین به کار گرفته شدهاند.»
وی افزود: «این قطعه در مقایسه با قطعه بعدی یعنی قطعه ۱۶، که هماکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد، به دلیل شرایط زمینشناسی و حجم کار، پیشروی کندتری داشته است.»
بابایی مهمترین موانع پروژه را مشکلات مالی و تداخل مسیر با زمینهای شخصی اعلام کرد و گفت: «حدود ۸ کیلومتر از مسیر با املاک خصوصی همپوشانی دارد که آزادسازی آن در حال پیگیری است. با حل این مشکلات و تأمین منابع، تکمیل قطعه ۱۵ در چارچوب قرارداد ۳۰ ماهه قابل تحقق خواهد بود.»
او در پایان تأکید کرد که بهرهبرداری از این مسیر ریلی، علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ظرفیت حمل بار، نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی شرق کشور و تقویت شبکه حملونقل منطقهای خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید