آخرین اخبار
قطعه ۱۵ راه‌آهن مشهد–بیرجند در مسیر توسعه؛

ایستگاه بیرجند قلب پروژه

به گزارش خبرنگار کاج نیوز، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۵ مسیر ریلی مشهد–بیرجند–یونسی، که ایستگاه مرکزی بیرجند را در خود جای داده، به حدود ۲۰ درصد رسیده و عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی و بتن‌ریزی با استفاده از ماشین‌آلات سنگین در جریان است. این بخش از پروژه ریلی که از ورودی شهر بیرجند آغاز و تا روستای دستگرد […]

اشتراک گذاری
22 مرداد 1404
25 بازدید
نویسنده : فاطمه سبزبانی
کد مطلب : 1941

به گزارش خبرنگار کاج نیوز، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۵ مسیر ریلی مشهد–بیرجند–یونسی، که ایستگاه مرکزی بیرجند را در خود جای داده، به حدود ۲۰ درصد رسیده و عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی و بتن‌ریزی با استفاده از ماشین‌آلات سنگین در جریان است.

این بخش از پروژه ریلی که از ورودی شهر بیرجند آغاز و تا روستای دستگرد ادامه می‌یابد، یکی از مهم‌ترین قطعات خط مشهد–بیرجند–یونسی به شمار می‌رود. در طول مسیر، ایستگاه تشکیلاتی بیرجند با طول تقریبی ۳ کیلومتر ایجاد شده که برای مسافر و بار طراحی شده و چهار زیرگذر نیز در برنامه ساخت قرار دارد.

حمید بابایی، مشاور پروژه، با اشاره به روند اجرایی اظهار کرد: «تا کنون حدود ۶۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱۵۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و ۶۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده و بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به کار گرفته شده‌اند.»

وی افزود: «این قطعه در مقایسه با قطعه بعدی یعنی قطعه ۱۶، که هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد، به دلیل شرایط زمین‌شناسی و حجم کار، پیشروی کندتری داشته است.»

بابایی مهم‌ترین موانع پروژه را مشکلات مالی و تداخل مسیر با زمین‌های شخصی اعلام کرد و گفت: «حدود ۸ کیلومتر از مسیر با املاک خصوصی هم‌پوشانی دارد که آزادسازی آن در حال پیگیری است. با حل این مشکلات و تأمین منابع، تکمیل قطعه ۱۵ در چارچوب قرارداد ۳۰ ماهه قابل تحقق خواهد بود.»

او در پایان تأکید کرد که بهره‌برداری از این مسیر ریلی، علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ظرفیت حمل بار، نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی شرق کشور و تقویت شبکه حمل‌ونقل منطقه‌ای خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.