آخرین اخبار

ساختمان خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی افتتاح شد

مرحله اول ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی به نام پروفسور معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات ایران) در ششمین روز هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
اشتراک گذاری
07 شهریور 1401
271 بازدید
نویسنده : کاج نیوز
کد مطلب : 477

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین که قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و اهالی رسانه حضور داشتند، گفت: خانه مطبوعات خراسان جنوبی از اولین استان‌های کشور است که صاحب خانه و ساختمان می‌شود.

سمانه سالاری ادامه داد: در این مرحله فضای اداری خانه مطبوعات در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع زیربنا افتتاح شد و در مرحله دوم مهمانسرا و در مرحله سوم مجموعه کنفرانسی پیشرفته ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول پروژه در سال ۱۳۹۷ آغاز شد اظهار داشت: در این سال هزار و ۳۴۰ میلیون ریال برای ساختمان هزینه شد اما با تحویل ساختمان به مجری جدید و بسیج سازندگی در سال بعد، هزار و ۹۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت و در سال ۹۹ نیز پروژه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، چهار هزار میلیون ریال اعتبار مصوب داشت که با تلاش‌های انجام شده مرحله اول پروژه این هفته به بهره‌برداری رسید.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی افزود: در فاز بعدی مهمانسرای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان برای اسکان مهمانان شهرستانی احداث می‌شود همچنین احداث مجموعه کنفرانسی پیشرفته در مرحله بعد در دستور کار است.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری و کمک استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه مرحله بعدی خانه مطبوعات اجرا شود و در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

سالاری گفت: در فضای اداری موجود امکان برگزاری جلسات خانه مطبوعات و نیز نشست‌های خبری دستگاه‌ها فراهم شده است.

وی افزود: با تامین و تکمیل زیرساخت‌های لازم امکان استفاده خبرنگاران از فضای اداری و اینترنت خانه مطبوعات استان فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: امید است خانه مطبوعات و رسانه‌ها، خانه تصمیم‌سازی برای توسعه استان باشد.

علی فرخنده افزود: به‌رغم وجود موانعی اعم از کمبود اعتبار و برخی قوانین در مسیر اجرای پروژه، امروز شاهد افتتاح ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هستیم.

وی از افتتاح این پروژه به عنوان هدیه‌ای برای خبرنگاران یاد کرد و گفت: با توجه به سابقه علمی و فرهنگی خراسان جنوبی، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت رسانه‌های استان، جهش‌های بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم نگاه مثبت مسئولان به خراسان جنوبی آغاز شده است افزود: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، برکات زیادی در حوزه فرهنگ، هنر و زیرساخت‌ها شامل حال هنرمندان استان شده است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی از گذشته در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ، هنر و رسانه عقب‌ماندگی‌های زیادی داشته است.

فرخنده با بیان اینکه در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های خراسان جنوبی یک پروژه در دست انجام است گفت: پروژه‌های علامه فرزان، خانه فرهنگ و نگارخانه از جمله پروژه‌های بر زمین مانده در بیرجند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: این استان در حوزه زیرساخت فرهنگ و رسانه آنگونه که شایسته است، دیده نشده و به‌طور حتم با نگاه مثبت استاندار، عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی ترمیم خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.