آخرین اخبار

شناسایی ساختمان های ناایمن و پرخطر با استفاده از ظرفیت شورای فنی استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ساختمان های ناایمن و پرخطر باید با استفاده از ظرفیت شورای فنی استان شناسایی شوند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه شورای فنی استان خاطر نشان کرد: وقوع حادثه تلخ متروپل، تلنگری بود برای این که نظارت […]

اشتراک گذاری
22 مرداد 1401
276 بازدید
نویسنده : کاج نیوز
منبع : https://sko.ir
کد مطلب : 367

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ساختمان های ناایمن و پرخطر باید با استفاده از ظرفیت شورای فنی استان شناسایی شوند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه شورای فنی استان خاطر نشان کرد: وقوع حادثه تلخ متروپل، تلنگری بود برای این که نظارت ها و انجام فرآیندها را جدی تر بگیریم تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.
وی با تأکید بر این که اینگونه حوادث شوک بدی را به مردم جامعه وارد می کند، تصریح کرد: باید روند اجرای ساختمان های بلند مرتبه در خراسان جنوبی و به ویژه در شهر بیرجند مورد پایش قرار گیرد.
به گفته وی؛ وظیفه نظارت عالیه بر انجام پروژه های شخصی و عمومی بر عهده اداره کل راه شهرسازی است.
معاون استاندار با بیان این که بنا های در حال ساخت بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان و با نظارت عالیه راه و شهر سازی در حال اجراست، متذکر شد: بر اساس دستور العمل کارگروه استانی ایمنی و پایش ساختمان های مهم و بلند مرتبه، در گام اول ساختمان های بلند مرتبه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و در گام دوم، شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر مورد پایش قرار می گیرند.
عباس زاده با ذکر این که پایش منازل بلندمرتبه روستایی در مرحله سوم طرح قرار دارند، افزود: روستاهای استان فاقد این نوع ساختمان ها بوده و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و حتی در بیرجند نیز تعداد اندکی ساختمان بلندمرتبه وجود دارد.
وی با اشاره مکاتبات چندین باره وزیر کشور درخصوص ایمنی و پایش ساختمان های مهم و بلند مرتبه به جهت اهمیت موضوع، تأکید کرد: رفع نواقص احتمالی می تواند از اتفاقات تلخ آینده جلوگیری نماید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.