آخرین اخبار

کنفرانس مطبوعاتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اصحاب رسانه

پخش خستگی ناپذیر مثل همیشه خوش درخشید کارنامه قابل قبول شرکت پخش فرآورده های نفتی استان در مدیریت تامین و توزیع سوخت زمستان 1401
اشتراک گذاری
26 اسفند 1401
235 بازدید
کد مطلب : 568

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ای نفتی منطقه خراسان جنوبی: توزیع بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان از ابتدای سال

کاج نیوز – حسین زاده

شرکت ملی پخش فرآورده نفتی منطقه خراسان جنوبی در راستای رسالت اصلی خود یعنی تامین و توزیع انواع  فرآورده های نفتی است، در سال جاری تاکنون  بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی را در سطح استان توزیع کرده  که  رشد ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

محمد رضا عابدانی در جمع خبرنگاران و در تشریح فعالیت های این مجموعه افزود : تامین فرآورده در خراسان جنوبی شرایط خاصی دارد چرا که ما برای  رساندن فرآورده از مبادی تامین و ذخیره آن  در انبار شرکت و رساندن به دست مردم راهی بجز استفاده از نفت کش های جاده پیما نداریم و این در حالی است که در نقاط مختلف کشور فرآورده به وسیله خطوط لوله، یا خطوط ریلی و یا از طریق کشتی های نفتکش با دسترسی به آب های آزاد و در هر مرحله شاید تا نزدیک ۱۰۰ میلیون لیتر فرآورده را تخلیه می کنند، استفاده می کنند.

وی ادامه داد: هر نفتکش جاده پیما در هر مرحله فقط ۳۰ هزار لیتر فرآورده را از مبادی دورست مثل رفسنجان و بندر عباس به استان رسانده و در انبار نفت بیرجند تخلیه می نماید.

وی به پرداخت  ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار  برای حمل  فرآورده های نفتی به استان  اشاره کرد و گفت: در سال جاری شاهد افزایش بیش از ۹۰ دستگاه نفت کش جدید  به ناوگان شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوده‌ایم که نشان از جوان شدن ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی استان را دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در استان هزار و ۵۰۰ مصرف کننده عمده و جزء فرآورده‌های نفتی داریم که به  طور مستمر فرآورده دریافت می‌کنند.

تامین سوخت های هواپیمایی فرودگاه های استان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ای نفتی منطقه خراسان جنوبی تامین سوخت هواپیمایی در فرودگاه های استان اشاره و اذعان داشت: سال جاری حدود  ۲ میلیون لیتر سوخت های هواپیمایی تحویل فرودگاه های استان شده است.

انجام ۶ هزار بازدید از جایگاه های عرضه

وی از نظارت بر مقدار و کیفیت فرآورده توزیع شده در جایگاه ها بعنوان دیگر وظایف شرکت پخش فرآورده های نفتی استان یاد کرد و اذعان داشت :در سال جاری حدود ۶ هزار بازدید از مجاری عرضه انجام گرفته و علاوه بر این حدود ۵۳۰۰ بازدید از کیفیت فرآورده های عرضه هم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشتر از ۹۵ درصد نازل های  مجاری عرضه در استان  مستمر فعال بوده اند و خرابی نداشته اند، گفت :ما جزو ۳ استان برتر  کشور هستیم که کمترین خرابی نازل را داشته ایم.

لزوم استفاده از کارت شخصی سوخت در راستای مسدود نشدن آن تا پایان سال

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی  با تاکید به استفاده از کارت سوخت شخصی  عنوان کرد: درخواست داریم مردم شریف استان  در راستای مسدود نشدن کارت‌های سوخت شخصی خود حتما تا پایان سال جاری یک مرحله از کارت سوخت شخصی خود سوخت گیری کنند و از مردم عزیز خواهش می کنیم در هنکام ورود به جایگاه ها از کارت شخصی خود جهت سوختگیری استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌ها را به صورت مناسب بین جایگاه‌ها توزیع کردیم تا گردشگران نوروزی مشکلی در تامین فرآورده نفتی خود نداشته باشند.

عابدانی گفت: از  یک ماه پیش اکیپ‌های مختلفی از کارشناسان شرکت با عنوان طرح گلگشت نوروزی از جایگاه‌های سوخت استان بازدید داشته‌اند و این روند تا پایان تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت تا تمامی جایگاه ها آماده خدمت رسانی به مسافرین و زائرین هشتمین مراد علیه السلام باشند.

عابدانی افزود :همچنین کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌ها را به شکل مناسب  توزیع کردیم تا گردشگران و مسافران نوروزی مشکلی در تامین فرآورده‌های نفتی خود نداشته باشند.

مدیریت قابل دفاع در زمستان امسال و کارنامه قابل قبول شرکت پخش فرآورده های نفتی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در زمینه مدیریت تامین سوخت و بحران سرمای زمستان در سال جاری ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی به واسطه مدیریت موضوع بحران سرما و تقدیر از زحمات شرکت گاز استان، گفت: در زمستان امسال  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی را توزیع کردیم و با تامین به موقع سوخت جایگزین واحدهای مرغداری، گلخانه‌ای، واحدهای تولیدی و صنعتی، از قطع گاز خانگی و بروز مشکل برای مردم جلوگیری شد.

عابدانی با بیان اینکه  برای مدیریت بحران سرما و افت فشار گاز ۳ میلیون لیتر نفت سفید در اختیار جایگاه‌ها و فروشندگی‌های استان قرار گرفت، افزود : از این مقدار در زمان بحران سرما فقط  ۶۰۰ هزار لیتر توزیع شد و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان در ایامی که تمامی ادارات به علت سرمای  شدید تعطیل بودند با تمام توان و نیرو به مردم خدمات رسانی کردند تا برگ زرینی دیگر بر تارک این شرکت کهن ثبت گردد.

اخذ ۱۰ میلیارد ریال غرامت از شبکه توزیع خارج از شبکه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده نفتی منطقه خراسان جنوبی به دیگر وظیفه این مجموعه که  برخورد لازم با تخلفات احتمالی در بخش  توزیع است  اشاره و افزود :در  سال جاری بیش از  ۱۰ میلیارد ریال غرامت از بخش های مختلف که  تخلف داشته اند، احصا و اخذ شده است که لازم می دانماز یگان های کاشف خصوصا نیروی انتظامی تقدیر و تشکر نمایم.

وی با بیان اینکه تخلفات کارت هوشمند در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته،اذعان داشت:در راستای کاهش قاچاق سوخت از  ابتدای سال ۲۲ میلیون لیتر فرآورده فروش مرزی داشته ایم که  ۴۲۰۰ میلیارد ریال درآمد به حساب دولت واریز شده است.

وی گفت: در خراسان جنوبی ۲۵ جایگاه سی ان جی مشغول به خدمت رسانی بهمردم شریف استان هستند که در سال جاری ۶۰ میلیون متر مکعب گاز تحویل مردم شده و این مقدار رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

پیگیر پروژه احداث خط انتقال فرآورده های نفتی به استان هستیم

عابدانی با اشاره به اینکه  احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی با عنوان خط تابش  از رفسنجان در دستور کار است، ادامه داد : این طرح به انبار نفت بیرجند متصل و در ادامه به انبار مشهد وصل خواهد شد و در مرحله کسب مجوز از شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد که ان شاالله با پیگیری های مسئولین به زودی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

انبار نفت بیرجند ار مجهز ترین و ایمن ترین انبارهای نفت می باشد

وی در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده درباره ایمنی انبار نفت شهید سلیمانی بیرجند هم  گفت: تیم های کارشناسی از سازمان پدافند غیرعامل کشور از این انبار بازدید کرده و کوچکترین نقص فنی و ایمنی را گزارش نکرده اند و علاوه بر این مجموعه سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند هم از این انبار  بازدید داشته اند و هیچ موردی در خصوص نقص ایمنی یا ممناعت از بازدید گزارش نشده است.

مسمومیت دانش آموزان بخاطر نشت گاز نفت کش صحت ندارد

وی در مورد بحث مطرح شده در برخی رسانه ها از سوی بعضی مسئولان در مورد  بدحالی دانش آموزان بخاطر نشت گاز یکی از  نفت کش ها هم از مدیران خواست در مورد  مسائل تخصصی با دقت نظر بیشتری اعلام نظر نمایند تا موجب نگرانی مردم نگردند.

عابدانی افزود: با این استدلال در انبار نفت استان که میلیون‌ها لیتر فرآورده تخلیه و بارگیری می گردد به دلیل شدت گاز در این منطقه روزانه باید تلفات داشته باشیم که تاکنون حتی یک مسمومیت را نداشته‌ایم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.